Kolektiv
Jana Urbánková
Ředitelka
Projekt Zanzík je srdeční záležitost. Už před 6 lety vznikla kavárna stejného názvu s dětským koutkem a stále přítomnou chůvou, již v té době jsem měla myšlenku pozitivně působit na dětičky, pomáhat maminkám si chvilku odpočinout a popovídat s partnerem, kamarádkou, dopřát si chvilku pro sebe. Také jsem pořádala akce jako byly například divadélko, představení papoušků, vystoupení Culinky, kurzy první pomoci pro rodiče malých dětí…
Dále jsem vedla rodinnou firmu Krmiva u Toma a spolu s tím vznikl projekt Farmapark u Toma (Tom je můj manžel ), který svým růstem zastínil Krmiva, která mu uvolnila místo v našem areálu v Ledcích u Plzně. Dávalo a stále nám dává smysl tvořit místo, kde mohou rodiny trávit čas pospolu v přírodě. V dětech budovat vztah ke zvířátkům, aby byly venku, něco nového se dozvěděly. Velmi mě těší, že lidem návštěva parku kouzlí úsměvy a společné rodinné zážitky.
Při tvoření projektů mě určitě ovlivnily i vlastní dcery Nelinka (nyní 10 let) a Deniska (nyní 8 let). Kdy třeba Farmapark vznikl “náhodou”, když jsme se ujaly dvou již nechtěných poníků. Naše dcery si je moc přály a nám dávalo smysl, že budou mít dostatek prostoru v lesíku za prodejnou Krmiv a budou se moci povozit i další děti známých či zákazníků, co navštěvovali naše prodejny.
Školka vychází z potřeby pomáhat lidem kolem sebe, poskytnout v Plzni další možnost kvalitního alternativního vzdělávání, aby rodiče měli možnost volby oproti státnímu školství. Já jsem si partnerskou a respektující (v obou směrech rodič x dítě) výchovou jistá a je to pro mě ověřený model. Jsem vděčná, že za ty roky jsou naše děti součástí našeho pracovního života, podporují nás a často již vyhledávají možnosti, jak přispět tím, co dokáží. I ve školce se odráží jejich rady s výběrem nábytku, hraček atd..
Dokážu se nadchnout maličkostmi, to nás s dětmi dost spojuje. Obecně mě s dětmi propojuje velká empatie a pochopení pro dětský svět a jejich pohled na věc.
Mám ráda tvoření, budování, dělat věci, na kterých vidím výsledek/posun. Ať už je to naštípat dřevo nebo upéct bábovku, namalovat kamínek…Také ráda trávím čas v přírodě a třeba na in-line či ledních bruslích.
Školku Zanzík se zavazuji vést laskavým rodinným přístupem, mou roli vnímám hlavně v udržování dostatečné komunikace uvnitř týmu i napříč rodinami, které školku navštěvují. Mým cílem je rozvíjející inovativní školka, která se bude stále zlepšovat.
Přeji si, aby se kousek naší malé školky s velkým srdcem vloudil i do Vašeho srdce a tvořil Vaše dny jednodušší a hezčí.
Bc. Veronika Větrovská
Hlavní pedagog Veverky
Své vzdělání jsem získala na Střední pedagogické škole v Berouně, kde jsem studovala obor Učitelství pro mateřské školy. Ve studiu jsem pokračovala na Západočeské univerzitě v Plzni, kde jsem na Pedagogické fakultě dokončila také obor Učitelství pro mateřské školy. Poté jsem nastoupila do státní mateřské školy v Plzni, kde jsem pracovala jako učitelka. Právě tam jsem se setkala s programem Začít spolu, který se stal pro mou práci klíčovým. Tento program mě oslovil svým důrazem na partnerský přístup k dětem a na podporu jejich samostatnosti a tvořivosti. Absolvovala jsem také letní školu zaměřenou na tento program.
Po čtyřech letech v českém školství jsem se rozhodla naplnit svůj sen a odjela jsem do zahraničí pracovat jako animátorka. Tento zážitek mi přinesl mnoho cenných zkušeností, které využívám i ve své práci s dětmi. Když jsem se vrátila zpět do České republiky, rozhodla jsem se vrátit do školství, avšak tentokrát do soukromého sektoru, který mi umožňuje pracovat více individuálně a podle svých pedagogických zásad.
Ve své práci se snažím uplatňovat partnerský a respektující přístup. Chci vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně a jistě. Zaměřuji se především na prožitkové učení, rozvoj prosociálního chování, samostatnosti a schopnosti vyjadřovat své myšlenky a emoce. Mým cílem je, aby se děti nebály říct, co cítí, a aby se učily odpovědnosti a sebeobsluze, a to vše hravou a přirozenou cestou.
Ve svém volném čase se věnuji volejbalu a obecně se snažím trávit čas aktivně, sportem, nebo venkovními aktivitami.
Práce s dětmi mě naplňuje, protože každý den přináší nové výzvy i radost z jejich pokroků a úspěchů.
Bc. Lenka Metlická
Pedagog Veverky
Mám v životě štěstí, všímám si toho a jsem za to vděčná. Když jsem poprvé uviděla muže svého života, hned jsem věděla, že je to ten pravý. Když jsme spolu byli na prvním rande, řekli jsme si, že spolu jednou budeme mít krásné děti. Když nastal správný čas, opravdu k nám přišly 2 nádherné holčičky. Vážím si toho a neberu to jako samozřejmost.
Děti mi ukázaly, co je to naplněný život. Jejich rozzářené oči se pro mě staly návykovou látkou a já si dala závazek, že nikdy nedopustím, aby jim vyhasly. Povedlo se a oči jim stále nepřehlédnutelně svítí. Moje holčičky si v sobě pořád nesou tu samou a jedinečnou osobnost, s kterou se narodily. Jsou sami sebou a věří si, to je to kouzlo.
Zároveň jsem se začala i více dívat kolem sebe. Zjistila jsem, že potkávám až příliš mnoho nespokojených a odevzdaných dětí. To mi nedělá dobře a chci to změnit, protože vyznávám aktivní přístup k životu. Baví mě hledat způsob, jak se na děti napojit. Baví mě si s nimi hrát a jejich srdci naslouchat. Baví mě, když postavím most a ono to funguje. Baví mě rozvíjet dětskou představivost a tvořivost.
Ráda si jdu svoji cestou, přijímám výzvy, věřím na znamemí a nehodlám je promarnit. Dělá mi dobře pohyb v přírodě a kreativní činnost, tedy zapojit ruce a nohy a vyrábět. Když jsem se dozvěděla, že se otevírá ZanZik, bylo mi jasné, že do něj chci vstoupit. Když budete číst tyto řádky, zkuste věřit na znamení také.
Jana Bohuslavová
Hlavní pedagog Lištičky
Jmenuji se Jana Bohuslavová a mám 40letou praxi v mateřských školách. Nejdříve jsem byla 9 let jako učitelka, pak 26 let jako ředitelka a po předání funkce jsem byla opět učitelkou.
Doposud jsem působila v klasické mateřské škole, ale v poslední době mě stále více lákala možnost pracovat s méně početnou skupinou dětí, ve které se budu moci individuálně věnovat všem dětem po celý den.
Práce s dětmi mě baví od malička a věkově smíšená skupina dětí je pro mě přirozenou samozřejmostí. Děti vychovávám a vzdělávám ráda, ale ještě raději se učím novým věcem s nimi i od nich. Jejich bezprostřednost, zvídavost a tvořivost mě nutí pro ně a s nimi vymýšlet stále nové hry a aktivity a to jak sportovní , esteticky zaměřené či s prvky logiky, myšlení nebo řeči. A protože vše spolu souvisí a prolíná se, nejde jedno od druhého oddělit. A tak postupně vznikají celé vzdělávací bloky a celky, které společně tvoří celý tým všech dětí, které se tak při tom učí spolupracovat a ještě si mezi s sebou vytváří dlouhodobě hezké vzájemné vztahy.
Ve své práci s dětmi jsem trpělivá a hlavně důsledná a se svou praxí v oboru jsem se naučila dětem plně důvěřovat, každodenně s nimi sdílet jejich radosti i starosti a být jim ve všem oporou. Mám zájem jim pomáhat rozvíjet se, postupně je osamostatňovat a tak je připravovat na svoji další cestu životem.
Mám logopedický, grafomotorický a sportovně cvičitelský kurz pro děti i jejich rodiče a dlouholeté zkušenosti s nejrůznějšími metodami (např. Metoda dobrého startu pro děti před odchodem do základní školy).
Ve svém volném čase se v současné době zabývám turistikou a značkováním turistických tras, pozorováním přírody v každém ročním období, všeobecným sportováním, nejraději kolektivním. Ráda čtu odborné časopisy a knihy a prostřednictvím jich sleduji nové trendy, metody a přístupy v práci s dětmi.
Jsem vdaná a společně s manželem máme 2 dospělé dcery a nyní dvě vnučky ve věku 1 a 3 roky. Jsem věčná optimistka a do svého poslání - práce s dětmi, chci vnášet radost, nadšení a velký kus sebe.
Michaela Černohousová
Pedagog Lištičky
O práci s dětmi jsem se začala zajímat při studiu umělecké střední školy, kdy jsem si uvědomila že bych ráda pomáhala s výtvarným rozvojem u těch nejmenších. Po dokončení kurzu asistenta pedagoga, jsem nastoupila do mateřské školy na pozici školní asistent/asistent pedagoga, kde jsem s dětmi tvořila, viděla u nich zájem a pomáhala jim realizovat jejich nápady. Velkou zkušeností pro mě byla i možnost pracovat s dětmi s inkluzí, kterým jsem pomáhala se začlenit do kolektivu.
Ačkoliv jsem v oboru krátký čas, tak jsem zažila spoustu krásných chvil. Vymýšlela a tvořila jsem různé tematické dny, od dnu dětí, po překážkové dráhy na zahradě, které byly pro děti jak zábavné, tak i naučné, což je dle mého názoru na práci s dětmi to nejdůležitější.
Další důležitou věcí ve vztahu k dětem je empatie. Udělám vše proto, aby děti ve školce byly rády, zažívaly zde pohodu a odnášely si nezapomenutelné zážitky.
Svůj volný čas trávím ráda se zvířaty, zajímám se o péči o pokojové rostliny a v neposlední řadě se stále snažím zdokonalovat své dovednosti a vědomosti v pedagogickém směru.
Dětská skupina ZanZík mě zaujala novým a moderním rodinným prostředím, díky kterému mohu s dětmi lépe a snadněji pracovat a moc se těším, až s dětmi začneme spolu novou etapu jejich života.
Motto: Vždy se můžeš dál posouvat a zlepšovat.
Jana Galliková
Hospodářka
Už jako malá holka jsem snila o tom, že jednou budu pracovat s dětmi. I přes studium SOŠ prof. Švejcara v oboru pedagogické lyceum, se mé profesní kroky ubíraly jiným směrem a práce s dětmi zůstala jen jako volnočasový koníček. Od 14let jsem měla možnost podílet se na vedení tanečních kroužků pro děti různého věku. V 18ti letech jsem absolvovala kurz instruktora sportu pro všechny. V posledních letech vedu taneční kroužky i u předškolních dětí, zde jsem si uvědomila, že práce s dětmi mě zcela naplňuje. Jsem maminka 2 dětí a díky ZanZíku jsem po mateřské dovolené dostala možnost pracovat s dětmi v dětské skupině na pozici hospodářky.
Tato pozice pro mě byla tou nejlepší volbou, protože mojí životní prioritou je věnovat co nejvíce času svým dětem. Naplní to tak můj sen o práci s dětmi a zároveň mi umožní různorodou práci na zahradě i uvnitř, pomáhat tam kde zrovna bude potřeba. Vím, že mé rozhodnutí udělat v životě tuto změnu bylo správné. Já osobně vnímám děti jako velmi bezprostřední, upřímné a otevřené človíčky. Proto je důležité je v tomto jejich období podporovat a pomáhat jim se rozvíjet. Svůj volný čas ráda trávím s rodinou, miluji sport (zejména tanec), procházky do přírody, poslouchám hudbu, ráda si vymýšlím sportovní a kreativní aktivity pro své děti. Pro děti se zájmem vymýšlím různorodé kreativní činnosti a zároveň se i já ráda učím novým věcem, které potom předávám dětičkám.