Pečující a profesiánální personál
U pedagogů to vše začíná. Priorita číslo 1 jsou kompetentní učitelky, které svou práci vnímají s přesahem, mají skutečný zájem rozvíjet školku a děti v ní.
Opravdu velký důraz proto klademe na vzdělávání personálu, vzájemnou spolupráci i stejné hodnoty. Pro pevný základ a výchozí bod jsme se například inspirovali v programu Spep by Step.
12 dětí → 2 pedagogové + asistent
= Velký prostor pro to, pracovat s každým dítětem individuálně (více o individuálním přístupu v sekci níže).
Komunikace z naší strany pak probíhá různými způsoby. Jedním z nich je posílání průběžných reportů přes WhatsApp.
Rodiče pak mají také k dispozici telefonní číslo jak přímo na danou skupinu, tak i na ZanZíka obecně.



Individuální přístup
"Některé dítě potřebuje na základě svých dosavadních zkušeností ze své rodiny více pravidel a stabilních prvků, které mu dodávají pocit bezpečí. Jiné dítě zase potřebuje volnost. Pro aktivity plynoucí volně v čase, které si samo vyhledává a pokud není limitováno, tak vzkvétá."
Vše je individuální. Každý máme svou cestu.
Věříme, že základním kamenem pro úspěšný a šťastný život je vlastní sebeláska, sebedůvěra, vlastní názor, schopnost komunikace, být čestný a nápomocný lidem ve svém okolí.
Nejsme "přechodná stanice"
- Dětské skupiny jsou často vnímány jako tzv. "přechodná stanice". Tedy rodiče pro dítě pro předškolní rok hledají umístění, např. do státní školky.
Jsme ideální start do školních let
- U nás je to jinak. Dítě u nás může absolvovat i předškolní rok. Díky přímé spolupráci s konkrétní základní školou a externí pedagožkou, proběhne příprava na školní docházku hladce.
- Pedagožka je v úzkém kontaktu s našimi učitelkami a dochází přímo do našich prostor už v průběhu roku. Děti s ní budou mít díky tomu možnost se dobře seznámit a proto si děti ke konci roku následně ani nevšimnou, že probíhá nějaké zkoušení.



Nejsme "výkonnostní školka"
- Nejsme výkonnostní školka. Dle nás nemá dítě za dané období splnit věci typu: "přinést x výkresů, zaplnit 5 nástěnek, umět xy básniček".
(Samozřejmě pokud chce, baví ho to, prostor pro to dostane.) - My nechceme v danou hodinu posadit všech 12 dětí ke stolečku a říct: "teď budete všichni tvořit sněhuláky, kteří budou vypadat přesně tak a tak".
Jsme zaměření na individuální rozvoj
- U nás je to jinak. U každého dítěte je potřeba rozvíjet a prohlubovat to, co ho baví. Poskytovat mu pro to prostor, nástroje, znalosti.
- Samozřejmě nechceme u dítěte "jednostrannost", proto mu budou nabízeny i další činnosti a směry, které by ho mohly bavit. Anebo do nich časem samo dospějě.
V neposlední řadě něco k prostředí a stravě
Už jsme toho řekli spoustu a nechceme vás přehltit. Nicméně zde je ještě krátký výčet toho nejzajímavějšího s čím se u nás děti setkají:
- Časté pobyty venku.
- Venkovní kuchyňka.
- Skleník a pěstování na zahradě.
- Slepičky.
- V blízkém okolí máme les, rybník.
- Obědy přes Farmářské bistro Liduška.
- Lokální potraviny vysoké kvality.
- Svačiny formou oložených talířů (rauty).
- Zelenina, ovoce, ořechy.
- Smootie.
