Dětská skupina Zanzík I, reg. č. CZ.03.01.02/00/24_061/0004443 je spolufinancování Evropskou unií v rámci OP Zaměstnanost plus. Cílem projektu je vybudovat a provozovat dětskou skupinu s kapacitou 12 dětí. V dětské skupině zajistíme kvalitní výchovu a péči nejmenším dětem a jejich rodičům tak pomoci se zapojením na trh práce.

Dětská skupina Zanzík I, reg. č. CZ.03.01.02/00/24_061/0004443 je spolufinancování Evropskou unií v rámci OP Zaměstnanost plus. Cílem projektu je vybudovat a provozovat dětskou skupinu s kapacitou 12 dětí. V dětské skupině zajistíme kvalitní výchovu a péči nejmenším dětem a jejich rodičům tak pomoci se zapojením na trh práce.

Dětská skupina Zanzík II., reg. č. CZ.03.01.02/00/24_061/0004353 je spolufinancování Evropskou unií v rámci OP Zaměstnanost plus. Cílem projektu je vybudovat a provozovat dětskou skupinu s kapacitou 12 dětí. V dětské skupině zajistíme kvalitní výchovu a péči nejmenším dětem a jejich rodičům tak pomoci se zapojením na trh práce.

Dětská skupina Zanzík II., reg. č. CZ.03.01.02/00/24_061/0004353 je spolufinancování Evropskou unií v rámci OP Zaměstnanost plus. Cílem projektu je vybudovat a provozovat dětskou skupinu s kapacitou 12 dětí. V dětské skupině zajistíme kvalitní výchovu a péči nejmenším dětem a jejich rodičům tak pomoci se zapojením na trh práce.

705 636 222
info@zanzik.cz
U Jam 779/16,
323 00 Plzeň

Kolektiv

Jana Urbánková

Ředitelka

Projekt ZanZík je srdeční záležitost. Už před 6 lety vznikla kavárna stejného názvu s dětským koutkem a stále přítomnou chůvou, již v té době jsem měla myšlenku pozitivně působit na dětičky, pomáhat maminkám si chvilku odpočinout a popovídat s partnerem, kamarádkou, dopřát si chvilku pro sebe. Také jsem pořádala akce jako byly například divadélko, představení papoušků, vystoupení Culinky, kurzy první pomoci pro rodiče malých dětí…

Dále jsem vedla rodinnou firmu Krmiva u Toma a spolu s tím vznikl projekt Farmapark u Toma (Tom je můj manžel 😊), který svým růstem zastínil Krmiva, která mu uvolnila místo v našem areálu v Ledcích u Plzně. Dávalo a stále nám dává smysl tvořit místo, kde mohou rodiny trávit čas pospolu v přírodě. V dětech budovat vztah ke zvířátkům, aby byly venku, něco nového se dozvěděly. Velmi mě těší, že lidem návštěva parku kouzlí úsměvy a společné rodinné zážitky.

Při tvoření projektů mě určitě ovlivnily i vlastní dcery Nelinka (nyní 10 let) a Deniska (nyní 8 let). Kdy třeba Farmapark vznikl “náhodou”, když jsme se ujaly dvou již nechtěných poníků. Naše dcery si je moc přály a nám dávalo smysl, že budou mít dostatek prostoru v lesíku za prodejnou Krmiv a budou se moci povozit i další děti známých či zákazníků, co navštěvovali naše prodejny.

Školka vychází z potřeby pomáhat lidem kolem sebe, poskytnout v Plzni další možnost kvalitního alternativního vzdělávání, aby rodiče měli možnost volby oproti státnímu školství. Já jsem si partnerskou a respektující (v obou směrech rodič x dítě) výchovou jistá a je to pro mě ověřený model. Jsem vděčná, že za ty roky jsou naše děti součástí našeho pracovního života, podporují nás a často již vyhledávají možnosti, jak přispět tím, co dokáží. I ve školce se odráží jejich rady s výběrem nábytku, hraček atd..
Dokážu se nadchnout maličkostmi, to nás s dětmi dost spojuje. Obecně mě s dětmi propojuje velká empatie a pochopení pro dětský svět a jejich pohled na věc.

Mám ráda tvoření, budování, dělat věci, na kterých vidím výsledek/posun. Ať už je to naštípat dřevo nebo upéct bábovku, namalovat kamínek…Také ráda trávím čas v přírodě a třeba na in-line či ledních bruslích.

Školku ZanZík se zavazuji vést laskavým rodinným přístupem, mou roli vnímám hlavně v udržování dostatečné komunikace uvnitř týmu i napříč rodinami, které školku navštěvují. Mým cílem je rozvíjející inovativní školka, která se bude stále zlepšovat.

Přeji si, aby se kousek naší malé školky s velkým srdcem vloudil i do Vašeho srdce a tvořil Vaše dny jednodušší a hezčí.

Bc. Veronika Větrovská

Zástupkyně ředitelky, hlavní pedagog

 

Své vzdělání jsem získala na Střední pedagogické škole v Berouně, kde jsem studovala obor Učitelství pro mateřské školy. Ve studiu jsem pokračovala na Západočeské univerzitě v Plzni, kde jsem na Pedagogické fakultě dokončila také obor Učitelství pro mateřské školy. Poté jsem nastoupila do státní mateřské školy v Plzni, kde jsem pracovala jako učitelka. Právě tam jsem se setkala s programem Začít spolu, který se stal pro mou práci klíčovým. Tento program mě oslovil svým důrazem na partnerský přístup k dětem a na podporu jejich samostatnosti a tvořivosti. Absolvovala jsem také letní školu zaměřenou na tento program.

Po čtyřech letech v českém školství jsem se rozhodla naplnit svůj sen a odjela jsem do zahraničí pracovat jako animátorka. Tento zážitek mi přinesl mnoho cenných zkušeností, které využívám i ve své práci s dětmi. Když jsem se vrátila zpět do České republiky, rozhodla jsem se vrátit do školství, avšak tentokrát do soukromého sektoru, který mi umožňuje pracovat více individuálně a podle svých pedagogických zásad.

Ve své práci se snažím uplatňovat partnerský a respektující přístup. Chci vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně a jistě. Zaměřuji se především na prožitkové učení, rozvoj prosociálního chování, samostatnosti a schopnosti vyjadřovat své myšlenky a emoce. Mým cílem je, aby se děti nebály říct, co cítí, a aby se učily odpovědnosti a sebeobsluze, a to vše hravou a přirozenou cestou.

Ve svém volném čase se věnuji volejbalu a obecně se snažím trávit čas aktivně, sportem, nebo venkovními aktivitami.

Práce s dětmi mě naplňuje, protože každý den přináší nové výzvy i radost z jejich pokroků a úspěchů.

Tereza Razímová

Pedagog třídy Lištičky

 

Práce s dětmi mě provází už od mých osmnácti let. Hlídala jsem děti v rodinách, působila jako vedoucí na dětských táborech i lektorka kroužků. Díky těmto zkušenostem jsem si uvědomila, že právě svět dětí je tím, co mě naplňuje a kde se cítím doma. Největší radost mám z okamžiků, kdy vidím jejich úsměv a nadšení z nově naučených věcí. Je pro mě krásné být součástí jejich objevování a předávat jim kousek sebe.

Vystudovala jsem sportovní gymnázium a následně Vyšší odbornou školu, obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Sport a pohyb jsou mou celoživotní součástí. Jsem bývalá reprezentantka ve sportovní střelbě a dnes se sportu věnuji hlavně rekreačně. Nejvíce mě baví fitness, běh a pobyt v přírodě, které mi dodávají energii i inspiraci pro práci s dětmi. Věřím, že právě pohyb a zdravý životní styl mohou být pro děti cestou k radosti, sebevědomí a dobré náladě.

Eliška Martinkovičová (Eli)

Chůva ve třídě Lištiček

 

Už od malička jsem chtěla pracovat s dětmi, ale na střední škole jsem si nakonec vybrala jinou cestu, která mě nenaplňovala. Po gymnáziu jsem nastoupila na zdravotnickou vysokou školu, kde jsem dokončila tři semestry. Během praxí jsem měla možnost vyzkoušet si práci na různých odděleních a přesvědčila jsem se, že zdravotnictví pro mě není tou správnou cestou. Uvědomila jsem si však, že práce s lidmi mě naplňuje, a proto jsem se rozhodla jít si za svým snem.

Od dětství mě provází hudba – již 14 let hraji na klavír a kromě něj zkouším i kytaru a flétnu.  Ve vzdělávání dětí hudbu vnímám jako skvělý nástroj pro rozvoj fantazie, soustředění a motoriky. Ale hlavně je hudba skvělý kámoš na celý život!

Ve volném čase nejraději cestuji, sportuji a vyrážím na túry – pohyb mi přináší pocit svobody a cestování otevírá obzory. Věřím, že člověk by se měl neustále učit, a proto bych si v budoucnu ráda doplnila další vzdělání, abych mohla dětem nabídnout ještě více.

Práce v ZanZíku mi ukazuje, že jsem na správném místě. Dává mi smysl být součástí dětského světa, podporovat jejich zvídavost a pomáhat jim objevovat svět s radostí. Chci dětem pomáhat prožívat šťastné dětství v prostředí, kde se cítí bezpečně a spokojeně. Každý den je jiný a přináší nové výzvy i krásné momenty, které mě utvrzují v tom, že tahle cesta stojí za to.

Nela Málková

Pedagog třídy Veverky

 

Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Karlových Varech, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika. Během studia jsem prošla praxemi - jak ve školní družině, tak v mateřské škole, ve kterých jsem se naučila porozumět práci s dětmi jakéhokoliv věku. V létě jsem jezdila na dětské tábory, kde jsem dělala oddílovou vedoucí pro nejmenší děti.

Na práci s dětmi mě baví sledovat, jak děti každým dnem rostou nejen vědomostně, ale i lidsky. Jsou pro mě velkou inspirací. Snažím se jim vytvářet prostředí, kde se cítí bezpečně a mohou být samy sebou. Do práce vnáším trpělivost, hravost a tvořivost. Ve volném čase ráda chodím na procházky do přírody s pejskem, čtu a hraju basketbal.

Bc. Lenka Metlická

Chůva ve třídě Veverek

 

Mám v životě štěstí, všímám si toho a jsem za to vděčná. Když jsem poprvé uviděla muže svého života, hned jsem věděla, že je to ten pravý. Když jsme spolu byli na prvním rande, řekli jsme si, že spolu jednou budeme mít krásné děti. Když nastal správný čas, opravdu k nám přišly 2 nádherné holčičky. Vážím si toho a neberu to jako samozřejmost.

Děti mi ukázaly, co je to naplněný život. Jejich rozzářené oči se pro mě staly návykovou látkou a já si dala závazek, že nikdy nedopustím, aby jim vyhasly. Povedlo se a oči jim stále nepřehlédnutelně svítí. Moje holčičky si v sobě pořád nesou tu samou a jedinečnou osobnost, s kterou se narodily. Jsou sami sebou a věří si, to je to kouzlo.

Zároveň jsem se začala i více dívat kolem sebe. Zjistila jsem, že potkávám až příliš mnoho nespokojených a odevzdaných dětí. To mi nedělá dobře a chci to změnit, protože vyznávám aktivní přístup k životu. Baví mě hledat způsob, jak se na děti napojit. Baví mě si s nimi hrát a jejich srdci naslouchat. Baví mě, když postavím most a ono to funguje. Baví mě rozvíjet dětskou představivost a tvořivost.

Ráda si jdu svoji cestou, přijímám výzvy, věřím na znamemí a nehodlám je promarnit. Dělá mi dobře pohyb v přírodě a kreativní činnost, tedy zapojit ruce a nohy a vyrábět. Když jsem se dozvěděla, že se otevírá ZanZík, bylo mi jasné, že do něj chci vstoupit. Když budete číst tyto řádky, zkuste věřit na znamení také.

Ivana Horká

Příležitostná pravá ruka týmu

Po střední škole, kde jsem studovala obor Letecké technologie, jsem chvíli hledala, jakým směrem se dál vydat. Vzhledem k tomu, že mám v rodině blízko ke zdravotnictví, rozhodla jsem se vyzkoušet obor Diplomované dětské sestry, i když to bylo něco úplně jiného než předchozí studium. Studium mě obohatilo a naučilo spoustu důležitých věcí, ale nejvíc mi dalo setkání s dětmi během praxe v jesličkách. Právě tam jsem poprvé cítila, že jsem na správném místě.

Při práci s malými dětmi jsem si uvědomila, jak moc mě baví být součástí jejich každodenního světa. Sleduji jejich pokroky, zvídavost a radost z objevování. Práce ve zdravotnictví je velmi cenná a důležitá, ale mě osobně víc naplňuje být s dětmi v prostředí, kde je prostor pro hru, tvořivost a budování vztahů. Cítím, že právě tohle je pravé místo pro mě.

Děti mě neustále inspirují svou upřímností, fantazií a schopností radovat se z maličkostí. Mám radost, když jim mohu být oporou. Mojí velkou motivací je vykouzlit dětem každý den šťastný, ať už úsměvem, pozorností nebo tím, že je přijímám takové, jaké jsou.

Ve volném čase ráda cestuji, chodím na procházky do přírody a věnuji se cvičení. Pohyb mi pomáhá udržovat nejen tělo, ale i mysl v rovnováze.

Do budoucna plánuji doplnit si další vzdělání, které mi pomůže ještě lépe porozumět dětem a předávat jim to nejlepší ze sebe s laskavostí a radostí.